Sacrificii


Altă zi, zic să scriu fie ce-o fi
Că am idei şi scriu alături de greieri
Blocul ăsta e cuptorul lagărului capitalist
Dintre toţi sunt singurul ce nu-i comunist
Fire albe pe la tâmple
Riduri adânci pe frunte
Semne că moartea-şi face rezervare
Până atunci vorbeşte cu ea şi-i luna mare
Nu înţeleg cum trebuie să păşesc
Că urmele mele pe mulţi îi deranjează
Nu văd că fiul lor e cel grotesc
Ca o cioară clandestină emigrează
E momentul să devenim ce am vrut
C n-am putut sau că n-am vrut
E-o altă lecţie şi-o desenez mai târziu
E întuneric şi-n colţul camerei e pustiu

Sumbru de iunie, acelaşi colţ de pâine
Cutreierăm la umbra nucului bătrân
Cimitirile suspină după libertate
Sufletele noastre se zbat în mizerie toate
Ai două căi: viaţa sau moarte/speranţă sau moarte
Şi mă închid în libertate
Cade pe mine aceiaşi ploaie programată
Sunt aceleaşi picturi cu altă conotaţie
Odată la patru ani, costum şi propagandă
Vrem bani şi nu vedem cum trec ani
Vrem iubire şi necaz la duşmani
Nu vrem decât un surâs şi un an
Când pentru ultima dată n-ai nevoie de vreun ban
Amabil să vadă părinţii muncă
Mulţi sunt retardaţi şi nu-nţeleg dumă

Sacrificam copilării pline de amintiri
Că vrem să fim maturi şi duri
Şi viaţa e plină de firmituri
Unii fiind pe aţa cum ţinea bunica nasturi
Te întreb ştii unde mergem?
Îmi răspunzi că mergem la mare: gen!
Lemn unii dintri noi, prea sus unii dintre voi
Palatul tău e pe spatele meu
Fiul meu n-are voie că poate e evreu
Am atâtea idei şi nu ştiu cum să le exprim
Totul e şters de-o alarmă de maşină lăsată de-un cretin
Sincer, uneori prea sincer
Luat de prost deseori că-s simplu
Nu trezi bestia că nu ştii pde unde să scoţi chestia
Să ne auzim cu bine şi data viitoare
Privim soarele, e zi mare

Lasă un răspuns

