Mi-e dor


Mi-e dor de zilele în care spărgeam nuci
De clipele ce toamna gustăm must
Simt parcă şi acum mirosul ierbii luata-n furci
După atâţia ani vreau să simt al copilăriei gust.

Eram copii şi ne voiam mari
Vacanţă de vară zbura parcă brusc într-o clipă
Trezirea era matinală, ne visam şi poliţişti
Săream şi gardul după fructe, n-avem frică

Mi-e dor de tot ce a fost
Flori, fete, muzicieni sau cântăreţi
Greieri cântau în cor cu noi într-un ritm faimos
Toamna pe bruma mâncăm zmeură, eram tineri şi frumoşi

Vreo 100 m avea stadionul
Canicula? Aveam aproape mingea şi bidonul
Tenesi de mari fotbalişti lipiţi cu Super Glue
Hai Marius, mergem la fotbal? Vin acu`!

Mi-e dor de agudele ce le mâncăm în drum spre casă
De pepenii ce se scurgeau pe masă
De rouă ce-o calcam prin lanul de porumb
A fost o zi în care am încercat să-nvăţ să zboare un porumb

Simţeam atunci că trăim veşnic
Mergeam şi la Biserică, eram curat şi ecumenic
Nu sfânt, făceam şi boroboaţe
Mi-e dor de castele din nisip şi case

Mi-e dor de iernile în care iubeam sania
De câinele ce l-am dresat şi-mi simţea iubirea
Mi-e dor de primul de primul meu ghiozdan…
El încă mai atârna într-un cui lângă o casă de paianjan.

Nu ştiam nimic, dar simţeam totul
Când mama pe 12 făcea frumos tortul
Pozele ce au rămas suspină într-un album
Copilăria noastră nu-i Pheonix, a rămas doar scrum

Mi-e dor şi de bunică-mea, dar încă o mai pot vedea
Să stau cu ea de vorbă pe prispă, pe înserate
Să fiu om, curat, inima mare îmi tot spunea
Florile din grădina o aprobau neîncetat

Mi-e dor mereu de ce a fost şi s-a pierdut
De amintirile ce m-au clădit şi întărit
De vremea când nu se ştia de ţepuit
Unde eşti copilărie? Mi-e dor! Aprind o lumânare, zic amin!

Nostalgic, ochii-mi sclipesc şi-s umeziţi
Sufletul de copil e mascat acum în trup de bărbat
Timpul mi-a lăsat fire albe pe cap
Mi-e dor de copacii ce i-am plantat, acum sunt arbori amuţiţi şi cam uitaţi.

2 comentarii la “Mi-e dor

Lasă un răspuns

