Scrisoare de pe front


Dragă mama îţi scriu poate ultimele cuvinte
Nu se ştie unde ne opresc şi ce glonţ îmi trece prin minte
Trenul este foarte murdar, totul e un calvar
Toţi tremuram, se aud gloanţe şuierând – vacarm
Parcă am fi la şcoală toţi scriem pe genunchi
Ştim că războiul lor e moartea noastră
Arunc o privire printre scânduri şi văd copaci fără trunchi
Simt că pot să mă întorc erou sau vedeţi-vă de viaţa voastră
De două zile tot mergem…
Gerul cumplit ne seacă crâncen
Sper să putem măcar să călcăm pe pământ
Nu vreau să ştii că fiul tău e înfrânt
Se pare că o să oprim,
Voci străine se aud, cred că vom cobora
Am ultimele amintiri plăcute din copilărie
Acum arma mi-e mama şi muniţia fericire

Se aud obloanele vagonului căzând
Mă opresc aici, vă pup şi vă mai scriu curând

Mamă, în ultimele săptămâni am tras de mine
Am fost ridicat în grad şi am trecut peste mine
Acum am în mâini suflete grele
Oameni poate mai trişti ca mine i-am scris
Trebuie să mă întorc la tine şi la iubita ce încă nu i-am scris
Stau în pământ şi n-am murit
Am la arma o floare să-mi amintească ce am iubit
Nu ştiu cum să exprim trăirile
Aici zilele sunt negre ca şi nopţile
Băieţii de care mă ocup nu vreau să piară
Ieri am pierdut doi fraţi şi simt cum a lor mamă zbiară
Nu ştiu când mai apuc să vă mai scriu
În secundele ce adorm visez sicrie şi tămâie
Am auzit cum cad obuze, fug să desenez nişte zâmbete

Au trecut trei luni de la ultima scrisoare
Ne-au minţit că războiul se încheie într-o zi cu soare
Am fost mutaţi în locul altor fraţi
Am fost şi rănit, am doi dinţi sparţi
Nu ştiu dacă primiţi ce eu vă scriu
În dimineţile cu linişte cred că aici a trebuit să fiu
Să vă ştiu bine, la adăpost unde am crescut lângă tine
Stai!!! Aud gălăgie la garnizoană
Plecăm spre nicăieri, îmi iau din cui o armă
Ne strângem, ne număra, ne aruncă…
Creionul asta-i cam tocit
Sper să mă ţină cât războiul ăsta infinit
După două săptămâni ne oprim
Aici e cald, bem ceai şi mai vorbim
Din senin un glonţ mă atinge, venele plesnesc
Din inima curge sânge, cu el îţi scriu: Te Iubesc!

wwii_46850000

10 comentarii la “Scrisoare de pe front

Lasă un răspuns

