Deja-Vu


De ce să mai fiu trist?
Când tot ce scriu e tot ce am zis,
Şi inima e un cuptor închis
Prea mulţi brutari cu mâinile-n faina o fac pe Iisus
Nimic mai grav decât un vers suav
Toată viaţa aruncată ici colo pe o scoarţă de copac
Şi nu mai înţeleg nici eu ce vreau
Poate că şansa vieţii e un deja-vu,
Şi noaptea liniştită e smulsă prin fum
Mă fac că nu te înţeleg
Când în copilărie din semne făceam jocul perfect
Niciun efect special nu mă modifica, corect
Aceiaşi fire dură, nu tace din gură, nu mai îndura,
Cristale aruncate pe marginile prăpastiei,
Visele noastre spulberate de inflaţie
Trăim zile senine cu deplină moderaţie

Şi da, te rog, critică-mă,
Apoi scuipă-mă, acum ridică-mă,
Ca-n mine vezi ce credeai că nu se poate
Vezi cu ochi mari cum scriu pe pozele tale frate.
Ştiai că suntem diferiţi,
Acum înţelegi că eu mă ridic, tu încă te mai rogi la sfinţi
Nu am nevoie nici de aprecieri
Am foile mele, gândurile mele,
Spre uimire nu ştiu pe de rost niciun vers din poeziile astea grele,
Dar oricând dintr-un cuvânt fac război cu armele mele
Nu turma m-a pierdut,
Când eu am scris ce prostii am vrut
Liniştea ta se scurgea prin pahare,
Rămânem veşnic diferiţi
Cum nici doi copii din aceiaşi părinţi,
N-au aceleaşi gânduri, aceleaşi drumuri, aceiaşi sfinţi!

Că n-am nici bani, nu-i noutate
Că am o viaţă, asta da cadou frate
Că nu accept ce vine din sisteme
Ştiu să-mi analizez oportunităţile contra belele
Ca un lemnar atent tăi lemne perfect
Scriu o istorie de 22, cu mult efect,
Tot înţelesul uneori e cam ascuns
Înţelege materialul meu brut!
Nu încerca să-mi pătrunzi în viaţă
Labirintul e intortochiat, nu-l desfaci nici până dimineaţa
La mâna dreaptă încă mai port tricolorul
Prin ce văd înţeleg negru viitorul
Sper totuşi să nu mai fiu atât de agitat
Filmul mut al vieţii trebuie ecranizat
Regizorul sunt eu şi totu`-i aranjat
Actorii sunt în mine şi viaţa-i un fir de praf!

Lasă un răspuns

