Tată?


Din patru litere e format cuvântul tata
Tot din patru se leagă şi cuvântul mama
Atât de apropiate, totuşi departe,
Când ultimul mă iubeşte, primul habar n-are…

Ţi-aş zice multe, laşule
Că ai fost cam invizibil
După 22 de ani tot te-aş ignora, fraiere
Cum tu pe 12 n-ai vrut să auzi plânsul oribil.

Nu n-eam văzut pentru că n-a trebuit
Nici n-aş avea ce să vorbim
Când trebuia să-mi faci sanie era fugit
Nici un scuipat n-aş da pe tine, ce să mai vorbim?

Copilăria a fost perfectă,
Şi nu ştiam ca-n ea tu trebuia să fii,
De atunci m-am zidit din cărămidă şi mortar
Să ajung acum să scriu ca un pictor contemporan

Lumina difuză a nopţii parcă te iubeşte
Nu vrea să scriu toată ura ce am dobândit-o
Ştiu eu că roata se-nvârte
Tu nu faci parte din familia ce-am iubit-o

Iubesc să cred că-s diferit
Nu fac nimic, dar totuşi fac foarte mult
Nici prin biserici nu calc să fiu sfinţit
Mecanismul din mine nu mă vrea mut

Şi stau uneori şi mă gândesc,
La tine, cât de cioban ai putut fi
Să nu-nţelegi că viaţa are prioritate şi-n drum de şes
Tiptil în noapte arma morţii la tâmplă îţi va fi

Trecem peste toate că omul poate,
Dau ani în care aveam nevoie acum la spate
Nici nu te ştiu, nici nu mă ştii
E alta era şi nu toţi regi vom fi

Acum am 42 şi scriu din inima naturii
Iubesc două suflete şi pentru ele-s tot!
Ţi-o prezint pe Ingrid, şi soţia în chipul fericirii
Suntem diferiţi; eu pentru ele dau tot ce pot

Sper că ai înţeles că te urăsc
Nu-mi doresc nici mort să te privesc
Trec eu prin toate singur şi evoluez
Am ultimele cuvinte aici, eu: TE URĂSC!

Lasă un răspuns

