15 Septembrie


Azi 2013, atunci `99 început de poveste,
15 septembrie, zi perfectă pentru copii cu suflete şi vise măreţe
Ghiozdanul de la Crăciun era pregătit
De parcă Moşul n-a ştiut că după ani de şcoală ne ducem la prăşit
Şi uite-mă la gât cu o cravată, în mână o floare e pentru doamnă,
Surpriză!!! În mâna mi-a pus stiloul un domn cu inima calmă
Nu ştiam noi cum stă treaba,
Când din clasa întunecată am învăţat alfabetul degeaba
Ţin minte parcă e acum cum litera „r” nu puteam pe foaie să o pun
Strângeam în mine ura, caiete rupte şi furtuna
Uite-mă pe lângă 15 septembrie, cum nici noaptea nu tac, nu pun lacăt la gură!
Stăteam şi-n prima bancă, să fiu atent la tablă
Mai târziu am prins că din ultima banca te puteai îndrăgosti de-o fată
În şcoala satului am stat exact 8 ani,
Dar nu vreau să sar repede peste istoria acelor ani
Stau şi astăzi şi visez, cum ieri pe 15 septembrie aveam ochii în lacrimi şi inima sufla în nai

Dom` Valentin a văzut în mine ce alţii au închis
De aia la 22 fac gaura şi-n cerc închis
Da bine, lasa să treacă
În clasa a II-a am întâlnit învăţătoarea retardată
Cu sadism a mutilat un coleg
Acum e evlavioasă, cu fustă-n pământ, eu o reneg.
Trec repede peste ce nu-mi face plăcere
Sentimente calde îmi aduc iernile grele
Când era noapte încă la 07:15,
Bunică-n poarta îmi făcea cu mâna:”Ai grijă, Marius, ne vedem la 14:15″
Şi eram pe-aceleasi drum spre Şcoala Generală
Strigam din mers când unul nu era în gloată
În pas de batalion calcam în clasă
Amintirea duşumelei cu motorină inima nu-mi lăsa,
La Educaţie Tehnologică mai furăm un lemn
Să fie-n clasa cald, era un cadou suprem!!!

4 ani din clasele primare,
Am văzut cum altă învăţătoare cum plângea cu lacrimi cumpărate
Şi cum din senin ea ne iubea
Ei bine, am reuşit să rămân imun la prostia ce-o cuprindea
Bine a venit şi rândul gimnaziului
Profesorii erau şi atunci erorile sistemului
Nu prea m-au înghiţit că eram diferit
Nici pachetele, nici şerveţele, eram puştiul greu de urnit
Treceam cu brio clasele, Olimpiadele veneau că soarele
Patru anotimpuri şi anul a fugit
Când în clasa a VII-a pe stadion glezna mi-am sucit
Am zis că gata, 15 septembrie e înnorat şi trist
Gata, linişte, e momentul să închei
Sunt sigur că-ţi aduci aminte de flori şi coroniţe
Prin praful lumii suntem călători,
Iubiţi ce ieri visaţi, azi aţi avut, că maine-n nori s-a dus!

2 comentarii la “15 Septembrie

  1. Pingback: Ploaia (2) | Marius Craciun

  2. Pingback: Un nou an scolar! | Marius Craciun

Lasă un răspuns

