Ia caldura, nu-i caldura!


Am citit intr-un ziar local posibilitatea de a avea de saptamana viitoare si noi caldura. Se pare ca estul tarii se ridica :)).
Cred ca in casa e mai frig decat afara si din 2 in 2 minute imi frec mainile precum soldatii la Stalingrad. Facem noi haz de necaz, dar in joc este sanatatea noastra si platile pe care unii dintre noi chiar le facem pentru starea noastra de bine. Daca tot a venit vorba de platiti, tot in ziar scria ca vom avea caldura ” cu portia „, datorita rai platnicilor ce au sute de milioane datorie. Aceste sute de milioane adunate de la cateva zeci de asociatii rezulta miliarde datorie catre furnizor.
Vom primi ratie ca pe timpul raposatului, cu toate ca eu nu eram pe atunci am inteles ca erau cozi precum in zilele noastre la deschiderea magazinelor. As sta si eu la coada vreo 3 ore stiind ca toata iarna nu voi avea pe mine 6 bluze, 3 perechi de pantaloni, 5 perechi de sosete, 2 fesuri pe cap…

Ratia se va da doar celor ce nu au datorii, restul asociatilor se pare ca au fost blindate in vederea primirii agentului termic. Vom primi undeva la 2-3 ore seara, iar in zorii zile tot undeva la 2-3 ore, apoi liniste si pace.
Deci bun, nu dai caldura in tot orasul, pe aia i-ai „debransat” intr-un fel, acum de ce noi care am ramas nu primim portie intreaga? Cand dadeam si ultimii lei din buzunare pe la asociatie nu ne vedeati, acum trebuie sa suferim? Sunt niste intrebari puse in bataia vantului sau a gerului ce se emana printre elementii caloriferului. Sunt sigur ca nu voi primi raspuns si multi vor rade pe sub mustati ca ei au centrala si ca muritorii de sub linie, muncitorii pe 4 milioane cu 0 la intretinere tremura. 😦

Cum vad rai platnicii solutia:
Frate, pai daca n-am, nu dau… incerc sa iau la copii ceva de mancare si cele necesare vietii amarate. Nu ca nu as vrea sa dau, doar ca n-am posibilitate, nevasta-mea este bolnava aia doi mici sunt la scoala (unde stim cu totii cate se cer), eu am 8 milioane salariu…etc

Cum vad cei ce sunt la zi solutia:
Mda… deci cum vine asta? Toata vara cat intrenierea a fost mai mica, pentru simplul fapt ca nu se plateste caldura si vara, nu ai putut plati cate putin in fiecare luna sa mai tai din datorii. Acum in toiul iernii vi si spui ca ai milioane de probleme pe cap pe langa milioanele de la avizier. Asta-i nesimtire curata pentru ca in Romania daca esti nesimtit nu te deranjeaza nimeni. Stati in bancuta voastra fara sa scoate-ti vreun cuvant si toate merg inainte. Prostii platesc, regii traiesc!

Cum vad eu solutia:
Pai, tu retardat de vecin ce toata vara te-ai hranit cu manele si mititei in spatele blocului cu garnitura de bere, tu care nu stii nici macar sa saluti. Pai sa nu-ti infing niste topoare in usa?! Poate ca uneori cu totii simtim nevoia sa ne mai destindem, sa mai petrecem, sa ne plimbam, sa aruncam banii in vant… dar cu masura pentru ca in Romania viata-i cu masura. Nu condamn pe nimeni si nu vreau sa se inteleaga gresit, dar cum un batran amarat cu o pensie de mizerie dupa ce a muncit 30 de ani, poate sa plateasca datoriile, iar tu nu, atunci scuza-ma dar esti degeaba.
Simplul fapt ca din cauza unora ce sunt deadreptul nesimtiti vom suferi cu totii imi ridica niste intrebari.

Lasă un răspuns

