Suntem ce gandim!


Suntem ce gandim ar putea fi un mega logo pentru tara noastra. L-as plasa la fiecare intrare in tara si prin avioane, multi m-ar vedea nebun insa vreau sa cred ca tot multi vor intelege perfect actiunea.

Cum sa incep? Sa incep prin a jigni sau prin a evitat cuvinte explicite si a va lasa pe voi sa deduceti? Mai bine spun ce gandesc zic eu. In primul rand, sambata au fost Sarbatorile Galatiului, zi in care marea majoritatea urbei iese pe strazi pentru ce ies nici eu nu stiu si nici ei nu stiu cu siguranta. Problema n-ar fi doar ca ies pe strazi, problema este ca odata iesiti pe strazi spiritul razboinic impins de la spate de zeci de pahare de vin fiert, tuica si alte bauturi alcoolice lupta din toate puterile pentru cauza nobila de a nu ingheta pe strazi. Pai daca nu vrei sa ingheti nu stai acasa? Nu-i mai simplu sa stai acasa alaturi de cei dragi daca ii ai si stii sa-i faci sa le fi drag? Lasam alcolistii si trecem rapid la „plimbareti” care uita ca inainte de toate sunt oameni insa sa nu uit odata cu Sarbatorile Galatiului, mare parte dintre participanti sunt veniti din localitatile limitrofe orasului. Acestia aduc cu ei aerul infect al creierului lasat intr-o balta in soare. Nu vreau sa discriminez pe nimeni, si eu am locuit la tara si nu-i o rusine sa fii taran, rusine e sa fii prost si sa nu vrei sa gandesti, sa treci informatia prin filtrele tale si sa nu refulezi mai departe prostiile altora sau sa impanzesti un sat, comuna cu minciunile manipulatoare ale diferitelor persoane ce prin ei isi ating scopuri.
Am terminat scurta definitie a populatiei ce a luat parte la marea sarbatoare, zic analizam si comportamentul. Cum se face ca din ce in ce mai des si mai multi se cred regi cu toate ca nici nu stiu sa scrie sau sa citeasca. Prin oras era plin de oameni, oameni peste oameni, cu toate astea erau mii de masini, cozi kilometrice. De ce pleci cu masina daca stii ca in fiecare an de Sarbatorile Orasului, Galatiul este paralizat. Sa ai oare asa mare nevoie de masina, sau doar este o prostie dusa la extrem?

Raspunsul il astept mai tarziu, poate la anul. Cu toate ca stiam ca o sa fie mega nebunie si mega prostie am iesit si eu la o plimbare poate gasesc ceva cadouri pentru cei dragi. MARE greseala am facut. Lipsa de educatie se vede mai bine cand aduni multi oameni la un loc. Bisnitarii isi frecau mainile de bucurie ca prostimea a pus botul si ca „produsele naturale”, artizanatele si ce mai vindeau aia au mare cautare. Vinul fiert sau mai bine zis pisoarca fiarta ca altfel nu o poti numi era in mainile tuturor si dupa ce era in mana ajungea pe jos, nu bautura ci paharele. Strazile erau covoare intinse de mizerie. Oamenii erau chiori pentru ca cei de la salubritate au plasat containere mai des decat in restul anului.
Marii comercianti nu faceau nimic decat sa pacaleasca oamenii ceea ce nu era prea greu tinand cont ca aburii bauturilor isi faceau datoria. Ce nu inteleg eu si nu voi intelege vreodata este simplul fapt ca acesti asa spusi comercianti nu-ti dau niciodata bon fiscal, cel putin mie niciodata nu mi-au dat. Lasa bonul as zice insa nu pot intelege cum poti tine carne, branza si derivate produse expuse printre fum de mici, praf, maini murdare ale clientilor si multe alte lucruri ce nu sunt tocmai igienice. Azi sa spunem ca cei cu taraba sunt in Galati, maine se duc la Iasi si poimaine la Brasov. Unde depoziteaza ei aceste preparate, cum le manipuleaza, cat termen de valabilitate au?
Cat v-am povestit pana acum am mers undeva intre 500m prin oras. Acum urmeaza apogeu ce a pus capac peste rabdarea mea ce primea coate si din stanga si din dreapta pentru ca oamenii erau grabiti la plimbare. In mijlocul Falezei, zona intens circulata din oras, cei de la Primarie au inchis un segment din strada unde au plasat mai multe casute ale comerciantilor. Frumos ati spune ca este spatiu si poti cauta si tu ceva. Nu, aici in fata unor casute erau adevarate focuri de tabara, faceau fasole la ceaun si frigeau miei la rotisor. Ce place romanului mai mult? Fumul acoperise mare parte din strada si nici Dunarea nu se mai vedea. Ne mai vazand nimic calcam din ce in ce mai des pe pet-uri, doze de bere, pahare, resturi. Gata, deci gata! Nu se mai poate asa, hai acasa Marius! Nu-mi mai trebuie sa ies in oras atat timp cat sunt asa spuse sarbatori sau orice alta activitate ce atrage mai mult de 10 persoane. In Romania unde-s multi prostia creste!

Daca tot am pomenit de Romania, ieri a fost Ziua Nationala. In aceasta zi toata tara a fost imbracata in rosu, galben si albastru si cand spun toata tara ma refer la toata tara. Daca ieri n-ati iesit din casa m-as inclina in fata voastra si as spune ca sunteti norocosi. Toti aveau la balcoane, geamuri, usi drapelul tari. Unde mai pui ca si taxiurile erau pline de patriotism. HA HA! Ieri toti patrioti, azi toti tonti! Nu zic ca nu este bine sa respectam munca celor ce au luptat pentru ca noi ca acum sa putem sa bem vin fiert pe strazi, sa mancam mici si sa aruncam resturile pe strazi sau nu era asta cauza? Azi 90% dintre cei care ieri erau patrioti azi injura tara asta de cacat, injura semeni cu toate ca ieri au data mana cu mana in hora, scuipa isteric cand vede ce sacose pline are vecinul s.a.m.d.

Oare daca schimbam putin cate putin din modul de gandire si felul in care ne exprimam reusim sa fim cu adevarat europeni? Suntem ce gandim este modul in care fiecare om isi creaza universul. Deci cu cat universul este mai infinit si plin de sertare cu informatii, cu atat omul stie cum sa treaca peste orice hop ce pentru multi ar fi de neconceput un final.

10 comentarii la “Suntem ce gandim!

  1. Marius si la mine in oras este la fel in zilele aniversare. Romanul este mare amator de gratar, hamsii si bere. Eu nu am iesit nicaieri de Ziua Nationala pentru ca stiam ca iar se vor aduna „ignorantii” ca sa primeasca fasole cu ciolan si vin fiert. Pana nu va muri toata generatia de „mici si fasole cu ciolan” nu se va schimba nimic. Suna dur, dar asta este ceea ce gandesc.>:D<

    • Asa vad si eu lucrurile, exact in modul dvs. Sper insa ca generatia ce vine si generatia mea sa schimbe ceva. Eu unul as face multe insa daca incep ceva sunt aratat cu degetul pentru ca nu sunt din tabara cretinilor cu muci si mici in gat.

      • In primul rand Marius, ma poti tutui pentru ca nu am decat 27 de anisori si imi esti un prieten drag.>:D,
        Uite, chiar azi in timp ce citeam un articol despre cat de multe Ordonante de urgenta au fost emise de guverne dupa anii ’90, am ajuns la concluzia ca astia din Parlament dorm pe ei si ar trebui si eu sa candidez pentru un post de parlamentar. Poate daca as ajunge acolo as reusi sa schimb ceva, dar lipsa de pile si de bani ma limiteaza doar la ipostaza de spectator.

      • Fara bani in Romania nici nu poti sa respiri. Eu imi caut de munca de ceva timp si nimic, daca n-ai pe cineva sau vreun plic nu rezolvi nimic. Tara asta are nevoie la carma de oameni adevarati, romani care stiu ca tara asta poate mai mult decat ni se spune…of cate ar mai fi de spus, insa populatia cretina ingroapa orice vis. As lasa in tara maxim 2 mil de locuitori. Sunt eu rau?

      • Nu esti rau. Imi pare rau sa aud ca si tu te confrunti ca si mine cu aceasta situatie…Tara asta are nevoie de multe, dar hotii o jefuiesc si o vand pentru o felie de paine.

Lasă un răspuns

