ATUNCI şi ACUM


Atunci şi acum nu ştiu cum să vă spun
Că-s gânduri, amintiri, sentimente şi trăiri
E tot ce are omul pe un singur drum
Sunt paşi greşiţi rămaşi şi cei buni repeziţi prin fum
Eram copil şi nu ştiam că repede mai cresc
Mereu cu mingea şi îmi puneam întrebări des
De ce? Cum? De unde? Are sens?
În 15 septembrie ne adunau că la Congres
Şi uite toate mi-au trecut prin faţă
Şmecheri de doi bani şi atunci tot tari în clanţa
Învăţat de-o doamnă să evit conflictul
Până într-o zi când i-am învineţit ochiul
Frică de insomnie când nu m-a prins somnul
Atunci îi salutăm pe poliţişti şi preoţii smeriţi
Era bruma, frigă, ghiozdanu-i spate şi eram fericiţi

Acum e trist cum am mai zis
E-o lume rece, proastă şi meschină
Acum e negru tot ca pasta din pix
Toţi cred că schimbă lumea dacă se-nchina
Atunci noi nu visam la ce va fi
Cum nici acum tu mă vei citi
De ce? „Probleme” create ne dezbină?
Dai vieţi, familii, munca pentru fericire de duzină
E trist acum că mulţi au remarcat
Dar tot mulţi sunt proşti de neschimbat
Calcă-mă pe bătături să merg pe vârfuri
Fără sicrie pe străzi acum merg trupuri
Atunci stăteam în nucul înverzit
Nu ştiam că după muncă rezultatu-i cuvenit
Eram puştan şi nu uităm
Să mulţumesc şi pentru un măr murdar

Acum atunci ce să facem?
Când stele la 03:00 nu pot privi
Când într-un vacarm ne dorim să tăcem
Atunci am trăit şi mâine nimic voi şti
Privesc prin satul ăsta plin de blocuri
Vecinii toţi au binocluri
Stresaţi de mersul tău pe scară
Te iau direct o ciorbă şi abureşti în oală
Păi pe atunci era puţină egalitate
Puţini copii şi între mulţi fraternitate
La şcoala nu te învaţă nici atunci nimic frate
Ţine minte că unii profesori merită palme nenumărate
Atunci când toamna începea
Ştiam că acum e rost de joacă de-a şcoală
Acum e altfel şi scriu îngândurat
Cine ştie când mai pică un gând curat

7 comentarii la “ATUNCI şi ACUM

  1. Citeam poezia cu un ritm de rap în cap! 🙂 Interesantă, pictează societatea exact aşa cum e! Fii mândru de ce poezii scrii, sunt foarte frumoase, ţi-am zis şi aseară!

Lasă un răspuns

