România, pictată negru!


Avem pe steag noi trei culori
Nu ştim două cuvinte, da` ne dăm eroi
Suntem naţia prostită cu schimbarea
Am înţeles schimbarea, de aia iubim emigrarea
Avem la est vreo câteva rude plângând fără ecou
Suntem credincioşi ne-nchinam la Dumnezeu
Avem al sud maşini înmatriculate fără motor
Venim în ţară, acceleram şi la portofoliu trecem un pieton
Avem la est pe Laszlo ce ne iubeşte munţii
Ia iubit până au rămas ca la nudişti
Avem în nord al III-lea Război Mondial,
Nu-i bai, la TV o prinţesă îngenunchi după-un Mondial
Şansele României de ascensiune-s zero
Votează-ţi moartea şi plăteşti locul de veci cu multe zero
Îmi place să desenez din România mea,
Pastelul negru ce a acoperit omenia

Povestesc ce văd, ce-aud, ce simt,
Da` hai să povestim de învăţământ
Că-i la pământ şi toţi se plâng
Da` nu-i pământ când genii curg
Dar poate îndrumători fără drumuri, lipsa de culori
Un ştat de plată alb imaculat, în club să facă furori
Aruncăm bine din unii-n alţii
Dar oare nu-i mai simplu să schimbăm generaţii?
Taie-mi lumină, taie-mi internetul şi căldură
Visează verde primăvăratic pe pereţii cenuşii
Am sufletul lumină, creierul informaţie şi inima căldură
Dar eu sunt unul şi alte multe animale formează o turmă
Şi cât să mai privim spre o dorinţă?
Când toate merg uşor şi totuşi n-avem referinţă
Cât cer albastru să-mi mai bag în casă?
Când casa e bântuită de oameni din altă rasă.

Am învăţat şi m-am îmbolnăvit
Dau fuga în Sistemul Sanitar ce e falit
Pe întâi octombrie părinţii plâng ca fata-i la medicină
După ani doctoriţa omoară, dar n-are nicio vină.
Ce? Ai vrut şi tu un mic calmant?
Hm! Plăteşte-l dublu, am buzunarul descheiat.
Mâine de vine cineva mă plâng ca nu se poate munci aşa, cumva!
Te uiţi mirat şi ai pe buze miliarde de-ntrebări
De ce mă minţi, mă furi şi mă omori?
Când din `89 în spitale nu se tratează, se omora
Ai vrut salariu mic, pacienţi dezinformaţi, afacere ilegală
Îi numeri pe degete pe cei ce fac o INIMĂ SĂ BATĂ!
România, pictată negru,
Se aud din vai urlete ce brăzdează cerul
Să nu uităm că încă din laşi se aleg eroi
Indiferenţa e armă ce face diferenţa între NOI!

Un comentariu la “România, pictată negru!

  1. Pingback: Manifestu’ politicu’ anti-politicu’ | Radu Ștefan prezintă: Blogu' cu de toate

Lasă un răspuns

