Povesti din JUNGLA


… Dupa ce m-am pravalit vreo 25 de metri aproape in gol, ma vad ajuns intr-un alt taram. Arunc o privire in jurul meu si n-am cum sa deosebesc ceva. Totul este verde, un amalgam de trunchiuri de copac se inalta spre cer, pasarile canta de undeva din coroana copacilor, iar eu un mic gandac trebuie sa-mi croiesc drum prin desisul asta.
Maceta e putin uzata insa imi da sperante. E ca un prieten pe care il iei la drum lung in masina sa nu adormi la volan. Trebuie sa vorbesti non-stop. Asa ca ma apus sa vorbesc cu ea.
– Auzi? Daca ma lasi la greu te arunc in desisul asta si nu te mai gaseste nimeni. Pamanatul te mananca. Deci sa fii de treaba si promit ca la capatul calatoriei noastre (asta daca supravietuim) o sa te tratez ca pe-o regina. Ai inteles, da?
Nu mi-a raspuns, dar cred ca n-am facut inteles. Cu toate astea, lasand dialogul dintre un obiect si mintea mea neteda, trebuie sa gasesc o cale de a parcurge acest taram relazant dar horror in acelasi timp. Ma simteam ca intr-o colivie si acum se pare ca-mi inteleg papagalul la ce chinuri este supus. Bun, nu-i timp de lacrimi si de nostalgie. Trebuie sa merg pentru ca stand ma demoralizez si clachez. Maceta in mana dreapta (sunt dreptaci, iar cu stanga ofer doar inima celor ce merita. Inima si sentimente) si prima miscare se duce spre exterior. O liana cade intr-o clipita. Oooo, bun, bun. Iti faci treaba draga prietena.

Dau in stanga, dau in dreapta, inaintez cu greu, ma taie frunzele unor plante precum briciul primului meu frizer. Cred ca si el ar fi invidio pe ascutimea frunzelor astea. Insa cum inaintam eu cu viteza melcului turmentat remarc un fapt ce nu-l voiam. Nu aveam o orientare. Habar n-aveam incotro ma indrept. Problema cea mai mare in jungla e sa nu te invarti in cerc. Consumi energi si te demoralizezi cand realizezi ca ai pierdut o zi in cativa metri patrati. Asa ca incep sa-mi fac un album foto in minte cu locurile pe unde trec ca sa stiu si sa incerc sa nu mai trec odata pe acolo. Tai in stanga, tai in dreapta. De-o parte si de alta cad frunze, lastari, crengi si tot ce era in gura macetei.Insa drumul asta anevoios ma seaca si imi aduce aminte ca daca vreau sa am rezultat, corpul meu trebuie alimentat. Ce as putea sa folosesc eu din jungla asta pe post de mancare? Ma asez langa un copac ce cred ca-i de pe vremea dinozaurilor, mi-ar fi luat o saptamana sa-l inconjor si ma gandesc ce as putea sa mananc. Plantele stiu ca-s izvor de energie insa tot izvor pot fi si de substante otravitoare si n-am nevoie de asa ceva. Animale pana acum n-am intalnit dar cu siguranta sunt. Vreau sa le intalnesc pe cele mici, n-am nevoie de razboaie atat timp cat sunt lihnit de foame. Offf, ce mama ma-sii sa fac, ce sa mananc. Zbang. Langa mine cade ceva. M-am speriat de moarte. Inima-mi bubuie si abia mai respir. Dau o raita cu ochii imprejur sa vad ce este. Cazuze un fruct. Era, cred, o nuca de cocos. Iau fructul in mana si ma uit in jur. Stiu bine ca arborele ce produce acest fruct nu creste atat de mare ca cel langa care eu stateam, insa putin mai la stanga mea se afla un copacel ce avea vreo 6 nuci. Una deja era in mana mea
Ahh!!! Elixir! Iau maceta si printr-o lovire scurta tai nuca. In interior sucul zemos striga : CONSUMA-MA, CONSUMA-MA!!! Asta voi face. Sorb cu pasione din nuca de cocos tot sucul si pentru o clipa inchid ochii si dau nastere unui vis. Stiti vorba aia; „Visez cu ochii deschisi”
Ma ridic si incep sa scutur copacul. Vreau sa ma hranesc cu sucul asta miraculos. Pe langa mine cad vreo 3 nuci. Ma intind si le savurez cu drag pe toate. Eram ca pe plaja. Fara griji, fara ganduri, fara resentimente…eu si doar eu. Insa ceva ma pisca de spate si ma trezeste din visare. Ustura ca dracu. Pffff, firar ma-sa dracului sa fie. Era o furnica gigant, nu mai vazuzem asa ceva pana acum. Ma ridic si realizez ca furnica asta cred ca mi-a prelungit viata. Odata ce eram intins si visam puteam foarte simplu sa pier acolo. I-as multumi insa este demult sub bocancul meu.

Incep sa-mi croiesc drum in continuare prin incalceala asta vegetala. Pentru scurt timp am impresia ca sansele sunt zero doar imi iau inima in dinti si merg mai departe. Singuratatea ma macina. E liniste aici si doar frunzele calcate de mine mai nasc cate o melodie in tandem cu vreascurile ce cad in fata macetei. Apare insa o problema. In jungla noaptea se instaleaza mai repede decat moartea si parca intr-o clipita ziua pierde teren in fata noptii. Frate, e grav. N-am unde inopta:
-Auzi, draga maceta? Ce facem? Unde poposim?
Nicio sansa sa-mi vorbeasca. Stiu prea bine ca pepricolele in astfel de zone pandaste de unde nu te astepti. Nu pot dormi la nivelul solului, dar nici un „pat” mai ridicat nu-mi aduce siguranta toatala. Aproape ca nu mai vad nimic. Jungla trage cortina. In fata zaresc un copac batran ce are cateva crengi rupte. Ma catar pe una dintre ele si incerc sa-mi gasesc un loc cat mai „confortabil”. De unde acest privilegiu. Pe spate ma intepa scoarta ca niste pietre, pe la picioare ma intepau cioturi ale unor crengi. Ahhh, ce viata! 🙂 Cu toate najunsurile astea intr-un final ma cazez la etajul unul, apartament de lux, all-inclusive. 🙂 Fac haz de necaz. Am adormit in pozitia in care calaresti un cal. Picioarele imi atarnau care incotro, spatele era lipit de trunchi, mainile zburdau pe langa picioare si capul era si el pe undeva pe acolo… A fost o noapte groaznica. Dupa ce s-a instalat noaptea, jungla a prins viata. Toate pasarile URLAU, iar ecoul produs mi-a zapacit creierul. Dimineata ma gaseste un zombie ce toata noaptea a cam stat de veghe in „saua” asta incomoda.

-Buna dimineata draga maceta!
… Mda! Nu pot aduce in discute vorba despre micul dejun. Laptele si cerealele sunt departe. In fata parca, copacii s-au mai rarit si nu mai sunt nevoit sa folosesc atat de des maceta. In continuare nu stiu unde ma indrept. Trebuie sa gasesc un loc inalt de unde sa am o privire de ansamblu asupra regiunii unde ma aflu. Zis si facut. La doi pasi de mine un bolovan era ca un lift langa un copac. Ma catar printre crengi si odata ajuns sus vad in fata un covor verde, cer albastru, un soare urias si cam atat. In stanga si in dreapta mea se ridicau niste dealuri iar eu ma aflam undeva intre ele, pe o vaioaga. Daca as continua pe directia inainte poate ca as da de un curs de apa, ceea ce mi-ar aduce hrana si poate ceva civilizatie.
Nu trebuie sa ma abat de la drum si decid sa incerc sa tin valea inainte. Cand eram in copac soarele era undeva in dreapta mea rasarind de undeva din spate. Nu rasarise demult deci ma indreptam catre vest. Inaintez cu greu si nu stiu daca tin cursul pe care mi-l doream… Flueiram si cantam de unul singur cand deodata zaresc in fata ceva printre stratul mort ce se misca. Ma opresc si incerc sa nu ma misc, vreau sa aflu mai intai cu ce am de a face pentru a sti cum gestionez situatia. Ce credeti ca-mi vad ochii? Un sarpe imens. Cred ca este un piton. Ma calmez putin stiind ca nu-i veninos insa ma sperie marimea lui. Sarpele asta mi-ar aduce ceva beneficii. In primul rand as putea sa mananc si eu ceva plus ca pielea o pot folosi mai tarziu.
Caut doua bete destul de robuste cu care sa incerc un atac. Din mana stanga arunc un bat in fata sarpelui pentru ai distrage atentia. O ditamai buturuga ce o tineam in mana dreapta o pregatesc pentru o lovitura buna. Intr-o fractiune de secunda il lovesc puternic in cap, insa stupoare, nu moare. Ma plesneste cu coada si in acel moment stiam ca trebuie sa pun capat aceste intalniri. O lovitura scurta dar indesata cu maceta undeva in spatele capului. Nu reusesc sa-l decapitez cu prima lovitura si rapid o aplic pe a doua. Gata, totul era la pamant. Imi trag sufletul si incep sa-l disec. iau doua bucati din muschii de pe spate si putin mai in fata icerc sa-l prepar cumva. Imi trebuie un foc pentru ca, carnea poate contine multe toxine ce-mi pun in perioc viata.
Nu vreau sa mai povestesc prin ce chin am trecut pana am reusit sa aprind un foc. Cred ca mi-a luat ore insa acum faceam frigarui de sarpe cu sarpe…:) nu aveam alte ingrediente la indemana. Dupa ce am crezut eu ca ar fi gata carnea incep sa ma infruct din delicatesa. Offf, buna mai era. Semana nespus cu pieptul de pui insa putin mai sarata.

Gata masa, e timpul pentru inca o repriza de drum lung. Noaptea iar vine fara sa anunte. In seara asta dorm la pensiune, nu mai am norocul sa gasesc un hotel ca cel din noaptea trecuta. Am timp doar sa strang cateva frunze uriase pe care le pun pe post de pat si incerc sa ma intind. Stiu ca nu voi dormi toata noaptea din cauza fricii pe care mi-o dau eventualii pradatori, dar macar stau linistit. Pun maceta pe burta si nici nu am clipesc cand deodata se revarsa peste mine o cantitate imensa de apa. PLOUA. Ploua infernal si asa pana dimineata. Am tras pe timpul nopti cateva frunze din asternut peste mine, credeam ca ma vor apara cat de cat insa n-au facut fata. Dimineata ma gaseste ud, cu pielea creata de la atata apa cat a tinut pe suprafata ei. Aratam ca o muratura si zambeam ironic.

Incep sa merg iarasi. Pasi mici si apasati si cred ca merg vreo jumatate de zi. Ma opresc, aud ceva suierand. Maresc pasul si printre copaci vad un rau sau un lac… nu stiam exact ce eram. Am inceput sa alerg iar din neatentie in ciot dintr-un copac ma taie serios in dreptul bicepsului… nu-mi pasa, alergam spre libertate. Stiam ca acolo voi gasi ceva, orice. Odata iesit dintre copaci gasesc o apa albastra ce cred acum ca purta un razboi cu cerul care tot albastru era. Era o lupta care pa care. Nu ma interesa cine castiga, voiam doar sa ma relaxez dupa vacarmul prin care am trecut. Ma intind in fata apei, picioarele imi intrau putin in apa, mi-am pus maceta langa mine, mainile sub cap (nu simteam durerea taieturii de la brat) si cred ca am ADORMIT!… 🙂

De Marius Crăciun Publicat în Noutati

6 comentarii la “Povesti din JUNGLA

  1. Pingback: Văzut că suntem oaie multe… Nem tudom! | Radu Ștefan prezintă: Blogu' cu de toate

  2. Pingback: Of Lucifer and… Jewish ways | Radu Ștefan prezintă: Blogu' cu de toate

Lasă un răspuns

