De băgat la cap. | Gândeşte apoi caută credinţa.


… cand eram mai mic, in zilele de sarbatoare, duminica si alte zile mergeam la Biserica. Nu stiam eu prea multe atunci. Nu stiam ce se afla in spatele acestor constructii grandioase. In Biserica o vedeam mereu pe profesoara de religie alaturi de familia ei cum canta. Ma uitam eu piezis, dar nu aveam idee. La scoala bagam rugaciuni dupa rugaciuni, pilde, fapte bune ale fantomelor sfinte, un barbos ce vindeca boli cumplite, invatam mersul pe apa, invatam cum sa faci vin in orice situatii, si ca vinul merge cu peste si paine… ha ha. Sunt sadic, stiu! Odata ajuns la varsta adolescentei am inceput tot mai des sa-mi pun intrebari. De ce barbatul poarta fusta (in speta preotul), de ce tine o camera inchisa in care mai trage cate o dusca, de ce merge printre oameni si acestia ii saruta mainile si hainele? WTF? Ce cacat e asta? Asta inseamna credinta?

Credeam ca prin credinta gasesc linistea interioara. Credeam ca prin credinta imi gasesc un echilibru… O credinta nu sta si nu a asta vreodata in picturi rupreste, cantece de fanfara ragusita, carti aparute ca prin minune, aspecte lumesti vazute tridimensional sau mai rau nevazute, batrani manipulati excesiv de caracatica ce se numeste BOR (Biserica Ortodoxa Romana), cersit obsesiv in biserici, pe la casele oamenilor, de ce lux pentru ninja (adica preoti, ca altfel nu poti sa le zici), de ce cele mai selecte scoli pentru puradeii lor si nicioadata nu se stie cat salariu are un preot, unde se duc banii din Cutia Milei, de ce nu primesti bon pe cele cumparate din biserici, de ce sume mari pentru cununii, botez, inmormantari si alte ceremoni… de ce? Lista poate continua la infinit, imi pot pune intrebari pe care nici cel mai aprins crestin nu ar putea sa le dezlege si sa-mi dea un raspuns plauzibil, insa imi este de ajuns daca stiu ca, credinta lor nu se intalneste niciodata cu ce au nevoie. Medici, stiinta, progres, schimbare, toate astea au un singur raspuns si anume: Dumnezeu a vrut!

Amin!

Lasă un răspuns

